Jeszcze paręnaście lat temu ludzie, którzy mięli w planach remont lub przeprowadzkę do nowego mieszkania, rzetelnie parę miesięcy wcześniej, zaczynali zbierać czasopisma wnętrzarskie typu „4Kąty” aby poszerzyć swoją wiedzę na temat różnych, dostępnych możliwości. W XXI wieku, w dobie Internetu jest już to niepraktykowane, co więcej można użyć słowa „niemodne”. Teraz informacje czerpane są najczęściej z blogów wnętrzarskich, które wielkim szturmem weszły w przestrzeń Internetu.
Zmiany lepsze, czy gorsze?
Mnóstwo wielbicieli pism drukowanych ubolewa nad spadającą sprzedażą magazynów wnętrzarskich. Były one pewnym trendem wyznaczonym przez niewielką grupę ludzi z końcem lat 80. Kontent przekazywany w każdym wydaniu był wyjątkowy, niepowtarzalny i wybierany z szczególną starannością. Mnóstwo blogów wnętrzarskich jest prowadzona przez „amatorów z doskoku” czyli osoby, które nie zajmują się tym na co dzień ale odnajdują się w roli doradców i ekspertów, odnośnie cudzego mieszkania.
Powielane pomysły
Bardzo ciężko jest znaleźć projekt, który od początku do końca jest wykonany samodzielnie, bez pomocy żadnych inspiracji. Osoby, które prowadzą blog o dekoracji wnętrz bardzo często swoje obrazki, zdjęcia i pomysły czerpią z niekończącej się biblioteki internetowej. Wpisując odpowiednią frazę w wyszukiwarkę lub znając dobre portale, na których ludzie publikują swoje pomysły, można znaleźć wszystko, czego się szuka.
Blogi tematyczne
Ciekawą formą blogów wnętrzarskich, są te prowadzone tematycznie. Poświęcone są w całości jednemu stylowi, np. skandynawskiemu, dzięki czemu koncepcja portalu jest przejrzysta, treści kompletne i na wysokim poziomie. Z takiego bloga wnętrzarskiego można dowiedzieć się więcej niż z czterech portali o tematyce ogólnej.
Najpopularniejsze w sieci
Od paru lat można zanotować wzrost popularności stylem minimalistycznym. To właśnie portale prowadzone w tym stylu zdobywają szczyty popularności. Zazwyczaj pomieszczenia i rozwiązania ukazane w nich są bardzo proste, jednakże mało osób o nich wie. Największe zapotrzebowanie jest na pomoc przy organizacji kuchni. Jest ona na tyle problematyczna, że musi łączyć w sobie design z funkcjonalnością. Przepiękna kolorystyka, ciekawe treści i zdjęcia, w których można się zakochać to klucz do sukcesu bloga wnętrzarskiego.